عصر اهواز - استاندار خوزستان بر ایجاد اعتماد صمیمانه بین صنعت و جامعه تاکید کرد و گفت: صنعت نیشکر دراقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و باعث افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش وابستگی به خارج می شود.
»

به گزارش سایت خبری عصر اهواز ، دکتر غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه بازدید از صنایع توسعه نیشکر استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بازدید از صنایع مختلف استان بررسی مسائل ومشکلات صنعت نیشکر نیز مورد توجه قرار گرفت تا ضمن بازدید از بخش های مختلف الکل سازی، کاغذ سازی، ام دی اف ، خوراک دام و نیشکر مشکلات این صنعت نیز از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: یکی ازعمده ترین مشکلات بخش تولید ام دی اف واردات بی رویه است که موجب کاهش عرضه این محصول داخلی به بازار شده است اما در روزهای آینده با پیگیری های جدی تغییراتی را در تعرفه گمرکی این محصول ایجاد کرده و از این بخش که در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش می کند حمایت خواهیم کرد.
استاندارخوزستان ادامه داد: این شرکت برای توسعه مشاغل خانگی در روستاهای اطراف این صنایع اقدامات خوبی را تاکنون صورت داده و امید است این خدمات به صورت گسترده تر در سایر نقاط نزدیک به نیشکر ارائه شود.
استاندار شریعتی بیان کرد: همچنین ساخت مدرسه و برخی خدمات دیگر به ساکنان مناطق حاشیه ای و روستایی یکی دیگر از اقدامات شایسته توسعه نیشکر به شمار می رود اما در راستای ایجاد رضایتمندی مردم باید گام های بیشتری برداشته شود.
شریعتی تصریح کرد: جلب اعتماد مردم مهمترین پشتوانه هر نظام مردم سالار بوده و برای بخش صنعت یک ضرورت است .
استاندارخوزستان گفت: یکی از مشکلات عمده ساکنان حاشیه های شهر و بخصوص مرکز استان سوزاندن باگاس در کارخانه های نیشکر است که باعث آلودگی محیط زیست و آسیب رساندن به سلامت مردم شده است اما با هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد برکت مراحل نهایی شروع عملیات کاغذ سازی به میزان ۲۰۰ هزار تن انجام شده تا به جای سوزاندن باگاس از طریق این کارخانه از آسیب های گازهای آلوده جلوگیری شود.
وی افزود: در زمان حاضر کیفیت آب و زه آب نیشکر روز به روز بالاتر می رود و EC آب منطقه جنوب و شادگان بالارفته است که با وعده های مسئولان توسعه نیشکر این میزان به چهار هزار خواهد رسید و دیگر مشکلی برای آبیاری نخیلات و مزارع گندم وجود ندارد.
وی ادامه داد:همچنین کارخانه زغال اکتیو که به تازگی توسط بخش خصوصی و حمایت صندوق توسعه ملی احداث شده است ،از طریق آن از محل باگاس، سوخت و انرژی تولید شده و این اقدام نیز درجهت کاهش آلاینده ها تاثیر بسزایی دارد.
استاندار خوزستان گفت: پیگیری برای راه اندازی کارخانه تصفیه شکر اهواز نیز در دستور کار قرار گرفت چرا که تعطیلی این کارخانه یک چرخه تولیدی دیگر را متوقف کرده و تعداد زیادی را بیکار کرده است اما به زودی این کارخانه نیز فعالیت خود را آغاز می کند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان توسعه نیشکر و جمعی از اصحاب رسانه از شرکت های توسعه نیشکر دهخدا، امام خمینی و کارون بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این صنعت را بررسی کرد .
ufeff
منبع:
ايرنا
جیگیلی...
ما را در سایت جیگیلی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 144 تاريخ: جمعه 8 مرداد 1395 ساعت: 7:51