به گزارش خبرنگار قضایی عصر اهواز، حجتالاسلاموالمسلمین غلامحسین محسنی اژهای در ادامه نود و نهمین نشست خبری خود با اشاره به اولویت دستگاه قضا درسال ۹۵ مبنی بر برخورد با مفاسد داخل و خارج از قوه قضاییه، اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای سال جدید تاکنون ۱۳ قاضی متخلف محکوم شدند و بعضا نیز حبسهای طویلالمدت گرفتند.
وی با بیان اینکه برای این افراد علاوه بر حبس جزای نقدی و سایر مجازاتهای پیش بینی شده در قانون درنظر گرفته شده است، گفت: چنانچه حکم آنها قطعی شود به اسم و مشخصات به اطلاع مردم میرسانیم.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین از ۸ وکیل و یک کارمند اجرای احکام یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این افراد از مردم اخاذی میکردند که برایآنها پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب هستند و ممکن است در روزهای آینده افراد بیشتری دستگیر شوند.
محسنی اژهای همچنین از دستگیری سه یا چهار جاعل و کلاهبردار در کرج خبر داد و گفت: همچنین سه نفر از افرادی که خود را مأموران وابسته به دادگاه اصل ۴۹ معرفی و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از مردم پول گرفته بودند بازداشت شدند که البته معتقدم افرادی که این پولها را دادهاند نیز مجرم هستند.
وی در ادامه از دستگیری دو نفر دیگر که پیش از ۵۰۰ مهر دستگاههای دولتی را جعل کرده بودند خبر داد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند تا فریب این افراد را نخورند زیرا هیچ مأمور دولتی حق ندارد پول نقد بگیرد. اینکه کسی پول نقد از مردم بگیرد پیداست که مأمور نیست و اگر هم مأمور باشد متخلف است.
معاون اول قوه قضاییه همچنین از صدور کیفرخواست در پرونده سازمان منطقه آب خراسان شمالی اداره کل راه و شهرسازی این استان و پرونده آلومینیوم جاجرم خبر داد و گفت: در این پروندهها متهمان متعددی وجود داشتند که برای آنها کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است.
انتهای پیام/
جیگیلی...
ما را در سایت جیگیلی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 117 تاريخ: يکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت: 18:51