به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبههای این هفته اهواز با بیان اینکه نماز جمعه از بالاترین سنتهای الهی است، اظهار کرد: ما در آستاه ۵ مرداد اولین نماز جمعه شیعه به امامت آیت الله طالقانی هستیم. آن نماز جمعه به فرمایش امام(ره) برگزار شد و تا امروز ادامه پیدا کرده است. این گرمای هوا یک امتحان الهی است، برای اینکه ما بدانیم تا چه حد در اجرای دستورات الهی پابرجا هستیم.
وی افزود: در مکه نماز جمعه برگزار نشد، چرا که پیامبر(ص) حکومت اسلامی نداشت. نماز جمعه نماز حکومتی است اما ایشان به محض رسیدن به مدینه این نماز را برپا کردند. حتی ایشان در روایتی گفتند برای کسانی که نمیتوانند به حج بروند از فضیلت نماز جمعه استفاده کنند و یا اگر مسلمانی سه هفته بدون عذر نماز جمعه را رها کنند، مهر نفاق بر دلش گذاشته میشود، امیدواریم افرادی که به این مهم کم توجهی میکنند، اهمیت آن را درک کنند.
امام جمعه اهواز با اشاره به پیروزی نیروهای خودی در عملیات مرصاد، خاطرنشان کرد: اینها نعمتهای الهی هستند که اگر وجود نداشته باشند، این پیروزی ها به آسانی به دست نمیآید.
جزایری گفت: بحث حقوقهای نجومی نیز که به عنایت خداوند آشکار شد برای ما مشخص کرد که یک نظام نامه دقیق درباره حقوقها در کشور وجود ندارد. پیشنهاد من به مسئولین نیز تدوین یک نظام نامه دقیق است تا در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم.
وی با اشاره به بارانهای زمستان سال گذشته اظهار کرد: با وجود این بارانها و پر شدن دریاچههای پشت سدها همچنان سازمان آب و برق به بسیاری از کشاورزان به علت کمبود آب اجازه بسیاری از برنامهای کشاورزی، شیلات و … را نمی دهد یا به گفته برخی مبالغ کلانی را از آنها طلب میکند.
وی ادامه داد: با وجود بارندگی مناسب سال گذشته ما با این بحران کمبود آب مواجهایم. خیلی عجیب است که برخی میگویند آب از خوزستان باید به استانهای دیگر انتقال پیدا کند. من امروز به عنوان یک شخص صحبت نمیکنم و میگویم که فرد فرد مرد و زن خوزستانی محال است که اجازه انتقال یک قطره آب از کارون را بدهند.
امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت آموزشگاههای فنی و حرفهای استان تصریح کرد: مشخص شده است که با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای جوانان شغل پیدا نمیشود. در دورههای فنی و حرفهای جوانان میتوانند حرفهای را بیاموزند و شغل پیدا کنند تا ما محتاج به وارد کردن قطعات یا کسانی برای انجام کارهایمان از خارج از کشور نباشیم.
جزایری تاکید کرد: در بعضی از سایتها از قول من گفته شده بود که چرا از ریزگردها ناراحت هستید، ایها متبرک هستند و از عتبات میآیند. این حرف مضحکی است که آن را تکذیب میکنم و بارها در این رابطه سخن گفتهایم و به مسئولان گفته شده در این خصوص یک فکر جدی کنند.
انتهای پیام
جیگیلی...
ما را در سایت جیگیلی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 103 تاريخ: جمعه 1 مرداد 1395 ساعت: 19:26